Systém e:HEV, který vytvořil základ pro Honda Electric Vision, se standardně nachází v modelech HR-V, CR-V, Jazz a nadcházejících zcela nových modelech Civic. Systém e:HEV, postavený na vysoce účinném benzinovém motoru s Atkinsonovým cyklem a duálních elektromotorech, překonal mild i plug-in hybridní systémy používané v konkurenčních modelech.
Údaje z testů ukázaly, že na předepsané trase dlouhé 116 km, která zahrnovala různé hustoty provozu a typy silnic, nabízelo hnací ústrojí e:HEV ty nejlepší prvky z jiných typů hybridních systémů, ale s vyšší úrovní efektivnosti v reálném světě. Bez potřeby připojování a nabíjení je model HR-V vhodný pro každou jízdní situaci, přičemž kombinuje pohotový výkon elektrického vozidla s použitelností konvenčně poháněných automobilů, bez obav z dojezdu spojených s monitorováním úrovně nabití baterie.
Při hodnocení hnacího ústrojí zcela nového HR-V a jeho konkurentů ve své třídě na veřejných cestách, systém e:HEV výrazně překonal konkurenční vozidlo vybavené 48 V „mild“ hybridním systémem; něco, co se dnes stále častěji vyskytuje v mnoha nových vozidlech. Mild hybrid využívá 48 V baterii a integrovaný startovací generátor, který umožňuje vypnutí motoru při setrvání nebo brždění.
V testovacích podmínkách měl zcela nový model HR-V oproti svému mild hybridnímu rivalovi hmotnostní nevýhodu přibližně 120 kg kvůli zahrnutí plně hybridního systému. Navzdory nepatrnému nárůstu hmotnosti zabezpečila pokročilá hnací soustava modelu HR-V, dosažení průměrné spotřeby o 1,1 l/100 km lepší než jeho konkurent. V městském prostředí se tato rezerva zvýšila na hodnotu 4,5 l/100 km lepší než u konkurenta s napájením 48 V, což podtrhuje skutečnou flexibilitu systému e:HEV.
Systém e:HEV se liší tím, jak se jeho tři jízdní režimy hladce zaměňují, aby se zajistil optimální výkon ve všech jízdních scénářích – něco, co mild hybridní systémy nedokážou. Inteligentní elektronická řídicí jednotka neustále a automaticky přepíná mezi elektrickým pohonem, hybridním pohonem a pohonem motoru v závislosti na tom, který režim pohonu je v konkrétní jízdní situaci nejúspornější.
Během testování se také zjistilo, že systém e:HEV poskytuje účinnost srovnatelnou s PHEV konkurenčního výrobce. Zatímco majitelé plug-in hybridů jsou povinni udržovat baterii svého vozidla nabitou, aby dosáhli maximální efektivity, samonabíjecí systém e:HEV od Hondy funguje vždy na své nejefektivnější úrovni bez potřeby nabíjení ze zásuvky. Navzdory použití nejnovější iterace hnacího ústrojí konkurenta PHEV* měl konkurent plug-in podobný celkový uplynulý čas v režimu jízdy EV v městském prostředí jako HR-V, což pro komplexnější plug-in systém není žádný skutečný přínos. V mimoměstském prostředí, kde jezdí většina vozidel, model HR-V překonal PHEV v celkové době strávené v režimu EV o 3 %.
Systém e:HEV poskytuje uživatelům zážitek z plynulé jízdy. Mimořádně plynulé přechody mezi režimy jízdy zajišťují nepřerušovanou, plynulou a relaxační jízdu, která je také schopna poskytnout silné zrychlení a, jak se ukázalo, výjimečnou efektivnost v reálném světě.